Shop Mobile More Submit  Join Login
Gun Violence Poster 2 by depthskins Gun Violence Poster 2 by depthskins
This design is a poster concept for my Class project, "the effects of gun violence".

According to the brief we're suppose to communicate the effects of gun violence in society (toronto).

It has to be able to stand alone (without type) and communicate its message.

I'm hoping this one is more sucessful that the previous one. The idea is to communicate that gun violence can break a city down you know. Think of it, killling of the innocent whether it be youth, business people, etc it affects the economy of any city.

So, the hands and guns up top depicts a rise in gun violence in Toronto. The blood running down should communicate:
1. breaking down of the city.
2. innocent people dying.

The sillhouttes reinforce that idea of people dying.

EDITS
Ok, so I've edited this a bit.
1. I changed the typography made it apart of the design like @shutdown suggested.

2. I added a background texture like `duhcoolies suggested in hopes to get more of that violent emotion.

EDITS
1. Try to add some depth by giving the hands some shadows.

2. Added bullet holes which makes it seem more violent.

3. Added lighting behind the CN Tower silhoutte to highlight it because people seem to miss the fact that the cityscape is Toronto.

3. The type was aligned better in perfect angle with the gun.
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconhworangi107:
hworangi107 Featured By Owner Dec 9, 2007
nicely done!
god message
really like the colors
Reply
:iconpuuchuu:
PuuChuu Featured By Owner Mar 30, 2007   Interface Designer
Freaking powerful. I love it.

The way how you used your copy to act as the bullet was a very nice touch.

The only thing that bothers me are the bullet holes. I would love to see it without those.
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Apr 1, 2007
thanks.
Reply
:iconjustinrampage:
JustinRampage Featured By Owner Mar 20, 2007  Hobbyist Digital Artist
Great design. I love the message it gets across with the use of visuals and typography. :)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Mar 21, 2007
thanks.
Reply
:iconmind-twist:
mind-twist Featured By Owner Jan 26, 2007
really like this
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Jan 27, 2007
thanks.
Reply
:iconarbitrarynonsense:
arbitrarynonsense Featured By Owner Jan 18, 2007
If I turned this in to my teacher in my ad design course, I would get an A+! I love the simplicity, being that it is a two color design. It speaks so clearly and powerfully. Nice use of negative space throughout the design. Awesome design!
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Jan 19, 2007
:D Thanks. I do believe I got an A on this.
Reply
:iconc0p:
c0p Featured By Owner Jan 17, 2007  Professional Digital Artist
wicked design!
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Jan 17, 2007
:D
Reply
:iconaeires:
Aeires Featured By Owner Jan 3, 2007
The first one was really great but I think this one hits the message home much harder. I get a real sense of community, and how it's in danger from this one.
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Jan 5, 2007
cool..thanks. This one was definitely a winner cuz it communicated the message to everyone who've viewed it.
Reply
:iconocbchgal:
OCBchGal Featured By Owner Nov 17, 2006   Photographer
is there any way to impose the "blood" on the textured portion and have it starting to drip onto the skyline?

having the "blood" soley on the skyline takes away from it. i wasn't really aware it was a skyline til i read your description.

my 2 cents :)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 18, 2006
no, I don't wanna do that. The idea is that the blood is running down the skyline as if it's tearing the city down. Yes, I'm aware it doesn't look like skyline at first but it works.
Reply
:iconocbchgal:
OCBchGal Featured By Owner Nov 19, 2006   Photographer
yeah it works :D
Reply
:iconsombermuse:
Sombermuse Featured By Owner Nov 11, 2006
a beaut of a poster chap... well captured and executed. somber theme... but I like it =)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 11, 2006
I did another version but 'edit' isn't working for me atm so I can't load it.
Reply
:iconsombermuse:
Sombermuse Featured By Owner Nov 11, 2006
hmmm slightly comforting, the edit ability isn't working for an admin... ironic.
lol
Good luck with all that! ;)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 11, 2006
there u go, updated :D
Ahh, us volunteers got access to a new tool so we're testing that's why :D
Reply
:iconsombermuse:
Sombermuse Featured By Owner Nov 12, 2006
top notch edits boyo. nice update lol. +fav

new tools... weeee
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 12, 2006
thanks.
Reply
:iconsombermuse:
Sombermuse Featured By Owner Nov 12, 2006
o' course =)
Reply
:icondarkkenjie:
DarkKenjie Featured By Owner Nov 9, 2006  Professional Digital Artist
wow this is great ^_^ I love the black and red
Reply
:icondarkkenjie:
DarkKenjie Featured By Owner Nov 9, 2006  Professional Digital Artist
Wow this is great ^_^ I love black and red
Reply
:iconvilyawen:
vilyawen Featured By Owner Nov 8, 2006
excellent texture there. I like it, I think it works well.
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 9, 2006
thanks, better than the first for sure :D
Reply
:iconleonardopessoa:
leonardopessoa Featured By Owner Nov 6, 2006  Hobbyist Digital Artist
Now that's really really cool.
The texture is great, the typography is amazing... everything just fits in perfectly.
:+fav:
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
thanks :D
Reply
:iconbarbroute:
Barbroute Featured By Owner Nov 6, 2006  Student General Artist
I like it :)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
thanks bro :D
Reply
:iconduhcoolies:
duhcoolies Featured By Owner Nov 6, 2006  Professional General Artist
compared to the other one this is definitely better at carrying the message :nod: but i think it still needs a bit of work... to me it doesnt look intense enough to show about violence
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
so what do you suggest?
Reply
:iconduhcoolies:
duhcoolies Featured By Owner Nov 6, 2006  Professional General Artist
more blood perhaps or more emotional pain ?
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
wanna take another look see :D?
Reply
:iconduhcoolies:
duhcoolies Featured By Owner Nov 6, 2006  Professional General Artist
much better :faint:
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
cool. thanks.
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
hmmm.... more blood...show more pain...? Kinda hard to incorporate. Dunno out more blood cuz the entire thing is already red and black so it's suggesting lots of blood and pain.

Emotional...I could tinker with.
Reply
:iconshutdown:
shutdown Featured By Owner Nov 6, 2006  Professional Interface Designer
Mmm, this one is definitley better than the last, and does portray the concept well.

However, the silhouettes that you added at the bottom, instead of reinforcing the fact that people are dying because of guns, it seems as if you're saying "cities are being destroyed by people using guns", not a bad thing since it is a poster against gun violence. But then again, it kinda reminds me of a movie poster where having guns are "cool", know what i mean? :)

I hope you know a really good printing store, i'm not sure how clear it'll be when you print it out.

And one last thing, you'll prolly hate me for this, but duuude, if you're going to use words, try to combine them with the image itself! I know this isn't a typography project, but in any design typo work and the imagery should have some form of connection, for me the scattered words in the back feels out of place. they seem to do nothing for the image, and personally i hate that font's look. (arial? i might be wrong)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
take another look when you've got the time.
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
only hate you for thinking I use arial in such project :P :lmao: arial...lol.

The silhouttes part...hmm, not sure how u see it as cool using guns. I mean blood is kinda like raining on the people because of gun violence...not cool, imo.

I'll work with the type, now that you suggested that, I'm gonna work with another idea I have. I'll update you.

Thanks for the comment, very very useful.
Oh, I'll do a proof print today.
Reply
:iconshutdown:
shutdown Featured By Owner Nov 6, 2006  Professional Interface Designer
Muuuuuuuuch better. The texture work is just hot! Getting rid of the text in the background, and using texture instead was an awesome move to fill up the space with something that emphasizes your concept and it also gives a lot more focus on the text in the middle. :nod:


I think the pose of the silhouettes are what's getting to me, they don't look like they're suffering, instead they're pose is more confident, instead of looking like normal people in a city, they look more as if they are in control of the city. This is what it kinda reminds me of: [link]

But it is a HUGE improvement :)
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
Cool. The pose of the silhouttes...good point. I'm hunting for some better on stock sites but nun good :(. Kinda hard to get that depressed pose.
Glad u like the texture.
Reply
:iconshutdown:
shutdown Featured By Owner Nov 8, 2006  Professional Interface Designer
:o

Damn, i thought i wrote this huge paragraph as a reply to this yesterday. Wonder where i sent it. :slow:


Anyway, in summary, [link]
here i used the letter F to show a figure with his head down, maybe play around with that?
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 9, 2006
I would have really liked to see the comment dude. That piece you did is awesome. Should have seen that first and get some ideas. Thanks for all the comments, i'm still working on it.
Reply
:iconshutdown:
shutdown Featured By Owner Nov 13, 2006  Professional Interface Designer
Thanks man, and for the fav as well! :D


I figured out why i sometimes dislike your typo, they sometimes reminds me of the font mcdonalds uses for their posters/logos, [link] probably looks very coimmon to other brands/products too.
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 13, 2006
well if it's fruitiger or helvetica, i'm guilty cuz that's the fonts i use the most. And they're basically among the best fonts out there. All depends on the work it's for.
Reply
:iconblissart:
blissart Featured By Owner Nov 6, 2006
I saw this after the first one....yup this is far more better than the earlier one or the other one!!!
Reply
:icondepthskins:
depthskins Featured By Owner Nov 6, 2006
cool cool.
Reply
:iconworkstation:
workstation Featured By Owner Nov 5, 2006
interesting:)
Reply
Add a Comment:
 
×

Featured in Collections




Details

Submitted on
November 5, 2006
Image Size
5.9 MB
Resolution
5100×3300
Thumb

Stats

Views
4,920
Favourites
30 (who?)
Comments
68
×